Men stelt me vaak de vraag hoeveel tijd ik inversteer in sociale media. Dit is niet zo eenvoudig te beantwoorden. Volgend artikel geeft je een overzicht van de gemiddelde tijdsbesteding.

Men kan de tijdsbesteding onderverdelen in 3 categorieën:
- Participant: je kan 1 tot 5 uur per week besteden aan Social Media.
- Content provider: je kan 5 tot 10 uur per week besteden aan Social Media
- Community director: je kan 10 tot 20 uur per week besteden aan Social Media
Participant |
Content provider |
Community director |
- Zoek op sites als Foursquare, Twitter naar vermeldingen van je bedrijf en reageer op een vriendelijke manier.
- Zoek op Blogs (via Technorati of Google Blog Search) naar je bedrijf.
- Zoek naar foto’s (Flickr) of Videos (YouTube) naar je bedrijf
- Maak een Twitter account en probeer een aantal interessante mensen te volgen.
- Zet af en toe een foto op Flickr of een video op YouTube.
- Maak een Facebook groep of pagina.
|
- Start een blog en probeer elke week een artikel te schrijven.
- Start een podcast
- Tweet interessante informatie en neem deel aan gesprekken
|
- Beheer een discussieforum op je website
- …
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten