donderdag 14 juli 2011

7 tijdsbesparende tips voor het gebruik van Twitter

Je eerste momenten op Twitter kunnen je veel tijd kosten, onderstaande tips laten je efficiƫnter werken:




  1. Volg andermans lijsten: bekijk de lijsten van de mensen die je interessant vindt en volg deze lijsten. Je kan ook zoeken naar lijsten adhv verschillende topic via Listerious.

  2. Werk met microlijsten. Heb je meer dan 100 mensen die je volgt dan kan je timeline snel onoverzichtelijk worden. Maak een lijst met de 5 belangrijkste mensen zodat je geen enkele tweet van hen moet missen.

  3. Automatiseer routine processen: gebruik Ping.fm om je tweets ook naar andere sociale netwerken te sturen. Gebruik ook tools zoals Hootsuite, Tweetdeck of Twaitter om je tweets uit te stellen automatisch op een bepaald tijdstip te laten verschijnen.

  4. Volg keywords en hashtags.

  5. Recycleer oude content: heb je berichten op je blog die je meer dan 1 keer wil tweeten, selecteer dan een aantal headlines uit het artikel en plan deze tweets (samen met de link naar het artikel) om te verschijnen op regelmatige tijdstippen.

  6. Deel de verantwoordelijkheid: zijn er meerdere werknemers in je bedrijf die tweeten over het bedrijf leg dan een paar grondregels vast en controleer af en toe of iedereen nog op dezelfde golflengte zit.

  7. Minder plannen, meer experimenteren: in plaats van 1 uur te vergaderen over je sociale media strategie kan je vragen aan iedereen om een blogpost te schrijven over het bedrijf!

Meer informatie:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten